A SEO, magyar nevén keresőoptimalizálás az oldalak rangsorolásának művészete és tudománya az olyan keresőkön belül, mint a Google. A keresés az egyik fő módja annak, ahogyan az emberek online felfedezik a tartalmat, és a keresőmotorokban történő magasabb rangsorolás további forgalmat generálhat egy webhelyre.
A SEO előnyei
A keresőoptimalizálás az online marketing kulcseleme, mert a keresés az egyik fő módja annak, hogy a felhasználók eligazodjanak az interneten. A nagyobb keresőmotorok összesen világszerte több mint 2,5 billió keresést rögzítettek még a 2014-es évben. A legtöbb webhely esetében a keresők által továbbított forgalom (úgynevezett „természetes” vagy „organikus” forgalom) a teljes forgalom nagy részét teszi ki.
A keresési eredmények rendezett listában jelennek meg, és minél magasabb az oldal a listán, annál nagyobb számú látogató érkezik erre az oldalra. Például egy tipikus keresési lekérdezés esetén a legfelső eredmény a lekérdezés teljes látogatóinak 40-60% -át kapja, míg a következő két eredmény lényegesen kevesebb látogatót fogad. A felhasználók csupán 2-3% -a lépi túl a keresési eredmények első oldalát.
Emiatt sok vállalat és webhelytulajdonos megpróbálja feljebb tornászni a keresési eredményeket a keresőoptimalizálás szakértőinek segítségével, hogy az oldaluk minél magasabban legyen. Nagyjából tömören ezek a SEO előnyei, most pedig leírjuk, hogyan is működik ez az egész.
A keresőoptimalizálás működése
A keresők több algoritmust és szabályt használnak annak meghatározására, hogy mely oldalak jelennek meg az egyes lekérdezéseknél. Ezek az algoritmusok már nagyon összetettek, és több száz vagy akár több ezer tényezőt vesznek figyelembe a keresési eredményoldalak rangsorának meghatározása érdekében. A keresőoptimalizálás működése bár bonyolult, de éppen emiatt ilyen szép ez az egész, hiszen minden kis apróságra figyelni kell.
A SEO legfőbb szempontja a linkek, a tartalom és az oldalnak a belső felépítése.
A más webhelyekről érkező linkek kulcsszerepet játszanak az oldal rangsorolásának meghatározásában. Ennek oka az, hogy a linket más webhelyek minőségi jelként tekintik, mivel feltételezik, hogy a webhelyek tulajdonosai nem hivatkoznak más, rossz minőségű oldalakra. Azok az oldalak, amelyek sok más oldalról kapnak linkeket, egyre nagyobb jelentőséget kapnak a keresőmotorok szempontjából, különösen akkor, ha maguk a rájuk mutató linkek nagy jelentőséggel bírnak, ezért SEO szempontból nem érdemes ezt elhanyagolni.
A weboldal tartalmát is elemzik a keresők robotjai, hogy megállapítsák, releváns-e bármely keresési lekérdezés szempontjából. A SEO jelentős része olyan tartalomkészítést hoz létre, amelynek középpontjában azok a kulcsszavak állnak, amelyeket a keresőmotor felhasználói használnak lekérdezéseik során.
Oldal felépítése – Még egy nagyon fontos szempont keresőoptimalizálás világában az oldalnak a felépítése és a SEO tanácsadás. Az olyan intézkedések meghozatala, mint a kulcsszavak használata az oldal címében, URL-jében és címsorában, valamint az oldal kereshetőségének biztosítása segíthet az oldal jobb helyezésének elérésében.