Motorolaj és levegőszűrő

Motorolaj tulajdonságok

A legtöbb motorolaj, mely beszerezhető a webáruházból nehezebb, vastagabb kőolaj- szénhidrogén alapanyagból készül, amely nyersolajból származik, adalékokkal javítva bizonyos tulajdonságok. A nagy részét egy tipikus motul motorolaj áll szénhidrogének a 18 és 34 szénatomot tartalmazó per -molekula. A motorolaj adalék egyik legfontosabb tulajdonsága a mozgó részek közötti kenőfólia fenntartásában a viszkozitása. A folyadék viszkozitása felfogható “vastagságának” vagy az áramlással szembeni ellenállásának mértékének. A viszkozitásnak elég magasnak kell lennie a kenőfólia fenntartásához, de elég alacsony ahhoz, hogy az olaj minden körülmények között áramolhasson a motor alkatrészei körül. A viszkozitási index annak a mértéke, hogy az olaj viszkozitása mennyire változik a hőmérséklet változásával. A magasabb viszkozitási index azt jelzi, hogy a viszkozitás kevésbé változik a hőmérséklettel, mint egy alacsonyabb viszkozitási index.

A mozgó alkatrészek védelme

A motorolajnak képesnek kell lennie arra, hogy a várható legalacsonyabb hőmérsékleten megfelelően áramoljon annak érdekében, hogy a motor beindításakor a mozgó alkatrészek közötti fém-fém érintkezés minimalizálható legyen a védelme szempontjából. Az ömlési pont meghatározta először ezt a motorolaj tulajdonságot, amelyet az ASTM D97 az “alkalmazásának legalacsonyabb hőmérsékleti indexe” -ként határoz meg, de a hidegindító szimulátor, és a mini rotációs viszkoziméter ma a motorolaj specifikációiban megkövetelt tulajdonságok, és meghatározzák az SAE osztályozásokat.

Az olaj nagyrészt szénhidrogénekből áll, amelyek meggyulladhatnak. A motorolaj másik fontos tulajdonsága a lobbanáspontja , az a legalacsonyabb hőmérséklet, amelyen az olaj olyan gőzöket bocsát ki, amelyek meggyulladhatnak. Veszélyes, ha a motorban lévő olaj meggyullad és megég, ezért magas lobbanáspontra van szükség. Egy finomító, frakcionált desztillációval választja el a motorolaj-frakció más kőolaj frakciók, eltávolítjuk az illékonyabb komponenseket, és ezért egyre nagyobb az olaj lobbanáspontja (csökkentve a tendencia, hogy éget).

Castrol motorolaj

A motorolaj másik manipulált tulajdonsága a teljes bázisszáma (TBN), amely egy castrol motorolaj struktúra lúgosságának mérése , vagyis a savak semlegesítésének képességét jelenti. A kapott mennyiséget mg KOH / (kenőanyag grammban) mennyiségben határozzuk meg. Hasonlóképpen, az összes savszám (TAN) a kenőanyag savasságának mértéke . Egyéb vizsgálatok közé tartozik a cink-, foszfor- vagy kéntartalom, valamint a túlzott habképzés.

A Noack volatilitási teszt (ASTM D-5800) meghatározza a kenőanyagok fizikai párolgási veszteségét magas hőmérsékletű üzemben. Az API SL és az ILSAC GF-3 előírásoknak való megfelelés érdekében legfeljebb 14% párolgási veszteség megengedett. Egyes gépjárművek OEM olaj-specifikációi 10% alattiak.

Minőségi olajszűrő és levegőszűrő

A minőségi olajszűrő olyan szűrő, amelyet a motorolaj, a hajtóműolaj, a kenőolaj vagy a hidraulikaolaj szennyeződésének eltávolítására terveztek. Legfontosabb felhasználásuk belső égésű motorokban ( gépjárművek (terepen és terepen egyaránt), motoros repülőgépekben, vasúti mozdonyokban, hajókban és, valamint statikus motorokban, például generátorokban és szivattyúkban. A jármű egyéb hidraulikus rendszerei, például az automata sebességváltók és a szervokormányok, gyakran olajszűrővel vannak felszerelve a levegőszűrők. Gázturbinamotorokhoz, például a sugárhajtású repülőgépekhez, szintén olajszűrők használatára van szükség. Az olajszűrőket számos különböző típusú hidraulikus gépben használják. Az olajipar maga alkalmaz szűrők olajtermelés, olaj szivattyú és olaj újrahasznosítása. A modern motorolaj-szűrők általában “teljes áramlású” (inline) vagy “bypass” típusúak. A levegőszűrő is hasonlóan fontos a motornak.